ROZDZIAŁ 1. DEFINICJE
§1.
Znaczenie pojęć zapisanych w niniejszym Regulaminie dużą literą.
1. Sprzedawca - HENRYK BARNAT prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą OBRÓBKA METALI - HENRYK BARNAT
wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca
wykonywania działalności i adres do doręczeń: Dąbrowica 168a lok.
3, 23-400 Biłgoraj, NIP: 9181238430, REGON: 950343285, adres
poczty elektronicznej: info@zundapp.pl.
2. Sklep Internetowy - sklep internetowy
Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: www.zundapp.pl.
3. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu
Internetowego.
4. Klient – osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która może
dokonać czynności prawnej ze Sprzedawcą. Przez czynność prawną
rozumieć należy zawarcie lub chęć zawarcia Umowy Sprzedaży lub
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
5. Konsument -
osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową. Część zapisów niniejszego Regulaminu odnosi się
wyłącznie do Klientów będących Konsumentami, co jest wprost
określone.
6. Użytkownik - w zależności od
kontekstu Klient lub internauta odwiedzający strony Sklepu
Internetowego.
7. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży
Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
8. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem
a Sprzedawcą.
9. Zamówienie - oświadczenie woli
Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
10. Usługa Elektroniczna - usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta
za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
11. Dzień Roboczy - jeden dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
13. Trwały Nośnik -
oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub
Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do
niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości
przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i
które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w
niezmienionej postaci.
14. Kodeks Cywilny - ustawa
Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964, Nr 16,
poz. 93 ze zm.).
15. Ustawa - ustawa z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827 ze zm.).
16. RODO - Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119
z 04.05.2016).
17. Polityka
Prywatności – dokument zawierający
informacje na temat ochrony danych osobowych oraz plików cookies
i innych technologii w Sklepie Internetowym, dostępny na stronach
Sklepu Internetowego.
ROZDZIAŁ 2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE
INTERNETOWYM
§2.
1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi
Elektroniczne:
1) Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu
łącznie trzech kolejnych kroków przez Klienta – (1) wypełnieniu
Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”
oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie
w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres
poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest
podanie przez Klienta następujących danych Klienta: adres poczty
elektronicznej oraz hasło. Usługa Elektroniczna Konto świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w
każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta
(rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do
Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@zundapp.pl lub też pisemnie na
adres: Dąbrowica 168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj;
2) Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza
Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta
pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie
Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez
Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu
Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu
Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola
„Potwierdź zakup” – do tego momentu istnieje możliwość
samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy
kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami
dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu
Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących
danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres
(ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz
danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów,
miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku
Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie
nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa Elektroniczna Formularz
Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter
jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za
jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania
składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
3) Formularz Zapytania – korzystanie z Formularza Zapytania
rozpoczyna się z momentem kliknięcia przez Klienta w przycisk
"Zapytaj o produkt” znajdującego się na stronie produktowej
Produktu w Sklepie Internetowym. Zadanie zapytania następuje po
wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po
wypełnieniu Formularza Zapytania i (2) kliknięciu na stronie
Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zapytania pola
„Wyślij”. W Formularzu Zapytania niezbędne jest podanie przez
Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię, adres
poczty elektronicznej oraz treść zapytania.
4) Formularz Opinii - korzystanie z Formularza Opinii rozpoczyna
się z momentem kliknięcia przez Klienta w przycisk "Dodaj opinię”
znajdującego się na stronie produktowej Produktu w Sklepie
Internetowym. Dodanie opinii następuje po wykonaniu przez Klienta
łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza
Opinii i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po
wypełnieniu Formularza Opinii pola „Wyślij”. W Formularzu Opinii
niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko oraz treść opinii. Usługa
Elektroniczna Formularz Opinii świadczona jest nieodpłatnie oraz
ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wyrażenia
opinii o Produkcie za jego pośrednictwem albo z chwilą
wcześniejszego zaprzestania wyrażania opinii za jego
pośrednictwem przez Klienta.
§3.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca: (1)
komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie z dostępem
do Internetu, (2) posiadanie aktywnego konta poczty
elektronicznej, (3) przeglądarka internetowa obsługująca standard
HTML5, (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości
zapisu plików cookies oraz obsługi Javascript.
§4.
Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności
intelektualnej Sprzedwcy oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o
charakterze bezprawnym.
§5.
1. Tryb postępowania reklamacyjnego:
1) reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych
przez Sprzedawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem
Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji
Produktu, która została wskazana w Rozdziale 6 Regulaminu)
Klient może składać na przykład: (1) pisemnie na adres: Dąbrowica
168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj, (2) w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@zundapp.pl;
2) zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2)
żądania Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego
reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji
przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji;
3) ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jej złożenia.
ROZDZIAŁ 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
§6.
Treści prezentowane na stronach Sklepu Internetowego, a w
szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje są
zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
§7.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje
po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą
Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z §2. ust. 1.
pkt 2 Regulaminu.
§8.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana
jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z
podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o
kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i
usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić
wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient
jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez
Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§9.
1. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za
pomocą Formularza Zamówień:
1) zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w
Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu;
2) po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do
realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę
Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie
składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która
zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta
powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą.
§10.
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści
zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w §9. ust.
1 pkt 2 Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo
utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu
Internetowego Sprzedawcy.
ROZDZIAŁ 4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA
PRODUKT
§11.
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności
z tytułu Umowy Sprzedaży:
1) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
2) płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za
pośrednictwem platformy płatniczej PayPal.com – spółka PayPal
(Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24
Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
§12.
1. Termin płatności - w przypadku wyboru przez Klienta płatności
przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą
płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
ROZDZIAŁ 5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY
PRODUKTU
§13.
1. Dostawa Produktu do Klienta
jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
2. Koszty dostawy Produktu (w tym
opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce
informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
§14.
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub
odbioru Produktu - przesyłka pocztowa.
§15.
1. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni
Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie
składania Zamówienia podano krótszy termin.
2. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem
dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może
przekroczyć 7 Dni Roboczych.
3. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się
od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego
Sprzedawcy w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą.
ROZDZIAŁ 6. REKLAMACJA PRODUKTU
§16.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta,
jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia),
są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego.
§17.
1. Wada fizyczna polega na niezgodności Produktu z Umową
Sprzedaży.
2. Produkt ma wadę fizyczną także w razie jego nieprawidłowego
zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane
przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność, albo przez Klienta, który postąpił według
instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
§18.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produkt bez wad.
Jeżeli Produkt sprzedany za pośrednictwem Sklepu Internetowego ma
wady, Klient ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy.
§19.
1. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: (1)
pisemnie na adres: Dąbrowica 168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj, (2) w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: info@zundapp.pl.
2. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, (2) żądania
sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację –
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i
nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
§20.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie
oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
§21.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na
adres: Dąbrowica 168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj. Jeżeli ze względu
na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie
Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient
obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym
Produkt się znajduje.
§22.
1. Sprzedawca informuje, że w razie jakichkolwiek sporów
związanych z działalnością Sklepu Internetowego, w tym
dotyczących zawieranych Umów Sprzedaży oraz usług świadczonych
drogą elektroniczną, Klient ma prawo skierowania pozwu do sądu
powszechnego, którego właściwość ustala się według zasad
określonych w Kodeksie postępowania cywilnego (Dz.U. 1964 Nr 43,
poz. 296 ze zm.).
2. Sprzedawca informuje, że korzysta z pozasądowych metod
rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września
2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.
2016, poz. 1823).
3. Korzystanie z pozasądowych metod rozwiązywania sporów ma
charakter dobrowolny.
4. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. W szczególności Konsument może zwrócić się do:
1) właściwego dla Sprzedawcy wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej (http://www.ihlublin.pl/) z
wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w trybie umożliwienia
zbliżenia stanowisk stron lub w trybie przedstawienia stronom
propozycji rozwiązania sporu;
2) stałego sądu polubownego przy wojewódzkim inspektorze
Inspekcji Handlowej (http://www.ihlublin.pl/) z
wnioskiem o rozstrzygnięcie wynikłego sporu.
5. Klient będący Konsumentem ma możliwość uzyskania bezpłatnej
pomocy i niezbędnych informacji u powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów (wyszukiwarka rzeczników dostępna jest na
stronie http://www.uokik.gov.pl).
6. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z unijnej
platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami, a przedsiębiorcami (platformy ODR) dostępnej pod
adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Platforma ODR to interaktywna strona internetowa, prowadzona we
wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej (dalej UE).
Dzięki wykorzystaniu platformy ODR, Konsument ma możliwość
łatwego i wygodnego zgłoszenia skargi dotyczącej zakupu
internetowego i rozstrzygnięcia go drogą elektroniczną.
Platforma ODR służy do pozasądowego rozstrzygania sporów
dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów
sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między
Konsumentami mieszkającymi w UE, a przedsiębiorcami mającymi
siedzibę w UE.
7. Szczegółowe informacje o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich można znaleźć na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
ROZDZIAŁ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD
UMOWY - dotyczy tylko Klientów będących
Konsumentami
§23.
Konsument, który zawarł umowę na
odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej
bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych §31. Regulaminu. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
§24.
Oświadczenie o odstąpieniu od
umowy może zostać złożone na przykład: (1) pisemnie
na adres: Dąbrowica 168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj, w formie
elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
info@zundapp.pl.
§25.
W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży za pośrednictwem poczty
elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia na Trwałym Nośniku na adres
podany jako adres kontaktowy przez Konsumenta (adres
korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej).
§26.
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w
załączniku nr 2 do Ustawy oraz dodatkowo dostępny jest w
Rozdziale 10 Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru
formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
§27.
1. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży)
– od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
2) w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które
są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w
posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega
na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od
objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
3) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
§28.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę
uważa się za niezawartą.
§29.
1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
niego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy
dostępny w Sklepie Internetowym).
2. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego
samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych
od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§30.
1. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od
umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt.
2. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego
upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Dąbrowica 168a
lok. 3, 23-400 Biłgoraj.
§31.
1. Koszty, które zobowiązany jest ponieść Konsument w związku
z odstąpieniem od umowy:
1) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu;
2) jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
3) w przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na
wyraźne żądanie Konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo
odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek
zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego
świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,
podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
§32.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
§33.
Zgodnie z art. 38 Ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta
lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
3) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
4) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów.
ROZDZIAŁ 8. DANE OSOBOWE
§34.
1. Administratorem danych osobowych podawanych przez Klientów w
ramach korzystania ze Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO.
3. Szczegółowe informacje na temat ochrony danych osobowych w
Sklepie Internetowym dostępne są w Polityce
Prywatności zamieszczonej na stronie Sklepu Internetowego.
ROZDZIAŁ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§35.
Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku
polskim.
§36.
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa,
zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w
terminie 7 dni od dnia opublikowania na stronie Sklepu
Internetowego.
2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów
o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej –
Konto) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu
cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o
zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana
Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat
lub podwyższeniem obecnych Klient będący Konsumentem ma prawo
odstąpienia od umowy.
3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów
o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany
Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia
w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie
będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz
zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
§37.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie
mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy, przepisy ustawy
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
§38.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 30.05.2018 r. i ma
zastosowanie do wszystkich umów zawartych po jego wejściu w
życie.
ROZDZIAŁ 10. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH
KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od
umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku
chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
OBRÓBKA METALI - HENRYK BARNAT
Dąbrowica 168a lok. 3, 23-400 Biłgoraj
zundapp.pl
info@zundapp.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy
dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej
usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany
w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin obowiązujący do dnia 29.05.2018 r. dostępny jest
tutaj.